Βόλτα με το DJI Mavic

Κάνουμε μια μικρή βόλτα στο Ολυμπιακό Στάδιο με το DJI Mavic Pro και μοιραζόμαστε τις εντυπώσεις μας.

Κατ'αρχήν δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά για το μέγεθος του νέου μέλους της οικογένειας της DJI, αφού η ικανότητά του να διπλώνει το καθιστά πραγματικά υπερ-φορητό και ασυναγώνιστο σε αυτό τον τομέα.

djimavicprofolded.jpg


Όσον αφορά στην ευχρηστία, τα γεγονότα μιλάνε από μόνα τους. Ο χρήστης μπορεί να ετοιμάσει το Mavic για πτήση (μαζί με το compass calibration) σε μόλις 2 λεπτά. Στην πραγματικότητα δεν θέλει καμία προετοιμασία αφού όλα είναι στη θέση τους δεν μένει παρά να ξεδιπλωθούν. Από τους βραχίονες του ελικοπτέρου, ως τους βραχίονες στήριξης του κινητού στο Remote Control.

mavic1resize.jpg


Η κάμερα του Mavic είναι σταθερή και η κίνησή της ομαλή, ενώ η ποιότητα λήψης σε ανάλυση και χρωματική καθαρότητα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, ικανά να καλύψουν τις απαιτήσεις τόσο του ψαγμένου ερασιτέχνη, όσο και του ημι-επαγγελματία.
Το ίδιο το πλεονέκτημα του Mavic που είναι το μικρό του βάρος και η ευελιξία του, αναδεικνύεται μερικές φορές σε μειονέκτημα, όταν το νέο drone της Dji έχει να αντιμετωπίσει άνεμο που ξεπερνάει το μέτριο. Στις δοκιμές μας είδαμε ότι, όταν ο άνεμος ξεπερνά τα 25km/h (περίπου 4 μποφόρ) τότε το ελικόπτερο αρχίζει να κινείται στα όριά του, ενώ αρχίζει να εμφανίζει κάποιους κραδασμούς στο gimbal. Όταν όμως η ταχύτητα του ανέμου αυξάνεται, τότε σιγά-σιγά οι πρώτοι κραδασμοί αρχίζουν και γίνονται ορατοί και στο video. Λογικό βέβαια αφού η dji δίνει στις προδιαγραφές λειτουργίας, ως ανώτερη ταχύτητα ανέμου τα 39 km/h δηλαδή στο όριο μεταξύ 5 και 6 της κλίμακας μποφόρ.

mavic2resize.jpg


Στις δικές μας πτήσεις, για λόγους ασφαλείας, πετάξαμε το Mavic με τον προστατευτικό θόλο της κάμερας τοποθετημένο. Όμως, η Dji συνιστά o θόλος να αφαιρείται πριν την πτήση για δύο λόγους. Πρώτον επειδή πίσω από την κάμερα βρίσκονται οπές αερισμού των ηλεκτρονικών στο εσωτερικό του drone και δεύτερον επειδή η ύπαρξη του θόλου δημιουργεί ανεπιθύμητες διαθλάσεις και αντανακλάσεις, ικανές να προκαλέσουν ατέλειες στις πολύ καλές λήψεις της κάμερας.

mavic2remote.jpg


Από πλευράς χειρισμού, τα sticks του χειριστηρίου είναι ακριβή, αν και περιμέναμε να είναι πιο ευαίσθητα από τα αντίστοιχα των Phantom, λόγω μικρού μεγέθους. Η dji όμως το προέβλεψε και φρόντισε να τα κάνει αρκετά σκληρά, ώστε να μην είναι επιρρεπή σε απότομες κινήσεις. Όπως και να έχει όμως η συνήθεια και η εξοικείωση, γρήγορα θα κάνουν το χειριστήριο προέκταση του χεριού σας. Φυσικά πάντα υπάρχουν οι ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν από την νέα εφαρμογή DJI Go 4, ώστε να προσαρμόσετε την απόκριση των μοχλών στα δικά σας μέτρα.

mavicsky.jpg


Γενικά θα λέγαμε ότι ο χειρισμός και η πτήση γίνονται απροβλημάτιστα ακόμα και για αρχάριο χρήστη, αφού τα εξελιγμένα συστήματα αυτοπροστασίας -απευθείας κληρονομιά από το Phantom 4- βρίσκονται εκεί για να διασφαλίσουν την ακεραιότητα του drone. Όπως και στο Phantom 4 όμως παραμένουν ακάλυπτα τα πλαϊνά και τα …νώτα του Mavic, αφού εκεί δεν υπάρχουν αισθητήρες αποφυγής εμποδίων, όπως υπάρχουν στο Phantom 4 Pro. Πάντως, για να σας δώσουμε απλά ένα δείγμα για την πρόβλεψη που κάνει η Dji για τους αρχάριους χρήστες, σας λέμε ότι κατά τη διάρκεια καθόδου για προσγείωση, όταν το Mavic φτάσει στο 1 μέτρο θα σταματήσει και θα αιωρηθεί πάνω από το σημείο. Αν ο χειριστής πραγματικά επιθυμεί να το προσγειώσει, θα πρέπει να κεντράρει το αριστερό stick και μετά να το κρατήσει κατεβασμένο, ώστε να επιβεβαιώσει την πρόθεσή του.

mavicshoot.jpg

Σαν γενικό συμπέρασμα, θα λέγαμε ότι το Mavic δεν ήρθε για να ανταγωνιστεί το Phantom 4, ειδικά στο επίπεδο πτητικής ικανότητας και κάμερας. Ήρθε για να κάνει τη χρήση των drones ακόμη πιο προσιτή σε μεγαλύτερο κοινό. Σίγουρα είναι μία εξαιρετική επιλογή για το νεοεισερχόμενο στο χώρο της εναέριας φωτογράφησης, ο οποίος δε θα χρειαστεί πολύ χρόνο για εξοικείωση στην πτήση. Ταυτόχρονα θα αισθάνεται εξαιρετικά ασφαλής από την ικανότητα του Mavic να προστατεύσει τον εαυτό του και να γυρίσει στα χέρια του ιδιοκτήτη του χωρίς απρόοπτα.