Χειμώνας και drones

Πολλοί θεωρούν ότι ο χειμώνας δεν είναι η κατάλληλη εποχή για να πετάξει κάποιος drone. Όμως, τα χειμερινά τοπία και η πρόκληση μίας πτήσης σε αυτές τις θεαματικές συνθήκες, δεν είναι κάτι πρέπει να χάσουμε.

Γι’αυτό ετοιμάσαμε ένα μικρό βασικό οδηγό για ασφαλείς χειμερινές πτήσεις και όμορφες λήψεις.

winter2png

Μπαταρία

Η μπαταρία είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας και φυσικά θέλει μεγάλη προσοχή η χρήση της σε κρύο περιβάλλον. Οι χαμηλές θερμοκρασίες επιβραδύνουν τη χημική δραστηριότητα μέσα στις μπαταρίες και φυσικά την παραγόμενη ισχύ. Για το λόγο αυτό:

Α) Όπως άλλωστε σε οποιαδήποτε πτήση, ξεκινήστε μόνο όταν η μπαταρία σας είναι πλήρως φορτισμένη.

Β) Αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι κάτω από 10°, ξεκινήστε τους κινητήρες, αλλά μην απογειώσετε το σκάφος αν η μπαταρία δεν φτάσει σε θερμοκρασία τουλάχιστον 20° C ή περισσότερο. Αυτό θα χρειαστεί περίπου 2 λεπτά. Μπορείτε να ελέγξετε τη θερμοκρασία της μπαταρίας στην εφαρμογή. (περισσότερες πληροφορίες για την εφαρμογή θα βρείτε εδώ)

Γ) Κατά την πτήση, προσπαθείτε να μην αυξάνετε απότομα το ύψος τους σκάφους. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε απότομη αύξηση της ζήτησης ισχύος από τα μοτέρ και άρα της καταπόνησης των στοιχείων της μπαταρίας.

Δ) Θυμηθείτε ότι η διάρκεια της μπαταρίας μειώνεται σε χαμηλές θερμοκρασίες. Κατά τη διάρκεια της πτήσης να ελέγχετε συχνά τη φόρτιση που απομένει.

Ε) Μην πετάτε σε sport mode. Σε αυτό το mode, οι στροφές των κινητήρων αυξομειώνονται πολύ πιο απότομα και το ίδιο συμβαίνει και στην ισχύ της μπαταρίας.



winter3jpg

Περιβάλλον

Η μειωμένη ορατότητα και η υγρασία του περιβάλλοντος μπορεί να κρύβουν κινδύνους. Είναι σημαντικό λοιπόν να λάβετε τις σωστές προφυλάξεις:

Άνεμος: Αποφύγετε τον ισχυρό αέρα, ειδικά όταν παρατηρείτε έντονες ριπές ανέμου. Σε τέτοιες συνθήκες, μην απομακρύνετε πολύ το αεροσκάφος, γιατί είναι πιθανόν στην επιστροφή του να συναντήσει αντίθετο άνεμο, με αποτέλεσμα τη αυξημένη κατανάλωση του ρεύματος της μπαταρίας.

Βροχή: Το αεροσκάφος δεν είναι αδιάβροχο, εκτός αν έχει υποστεί ειδική επεξεργασία (δείτε εδώ). Άρα μην πετάτε το σκάφος υπό βροχή.

Ομίχλη/σύννεφα: Αποφύγετε την παρατεταμένη πτήση στην ομίχλη ή τα σύννεφα. Είναι φυσιολογικό να παρατηρήσετε μία προσωρινή υγροποίηση στο φακό της κάμερας, η οποία θα εξαφανιστεί όταν το σκάφος επανέλθει σε φυσιολογικές συνθήκες.

Χιόνι: Μπορείτε να πετάξετε χωρίς πρόβλημα, κατά τη διάρκεια χιονόπτωσης. Θυμηθείτε όμως ότι την ώρα της χιονόπτωσης η θερμοκρασία είναι κάτω από 10°, οπότε θα επηρεαστεί η απόδοση της μπαταρίας. Αποφύγετε την επαφή του σκάφους με το χιόνι κατά την απογείωση ή την προσγείωση.

Χαμηλή θερμοκρασία: Μην πετάτε σε θερμοκρασίες κάτω από 0° C. Από 0-10° C, ο χρόνος πτήσης δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 15λεπτά.

Βεβαιωθείτε ότι το σήμα GPS είναι ισχυρό. Κάποιες φορές, μία πυκνή νέφωση, μπορεί να μειώσει το σήμα GPS.


winter4jpg

Μείνετε ζεστοί

Μην ξεχνάτε τον εαυτό σας. Η έκθεση στο κρύο μπορεί να μειώσει την ικανότητα και την ακρίβεια χειρισμού του αεροσκάφους. Φροντίστε να μείνετε ζεστοί και καλό θα ήταν να φοράτε γάντια.

Η κινητή συσκευή που χρησιμοποιείτε για το χειρισμό του αεροσκάφους, θα πρέπει να μη λειτουργεί σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας.


winter5jpg

Ρυθμίσεις κάμερας

Για να αποτυπώσετε την ομορφιά ενός χιονισμένου τοπίου, πρέπει να ρυθμίσετε χειροκίνητα την έκθεση της κάμερας και την ισορροπία λευκού. Η λήψη σε αυτόματη λειτουργία μπορεί να προκαλέσει σκοτεινές εικόνες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το σύστημα έκθεσης της κάμερας μπορεί μερικές φορές να υποφωτίζει το χιόνι, λαμβάνοντας λανθασμένα δεδομένα από τη φωτεινότητα του. Με την αύξηση ISO, μπορεί να υπερφωτίσετε λίγο τις φωτογραφίες σας, αλλά θα λάβετε το σωστό αποτέλεσμα σε χιονισμένο τοπίο. Ομοίως, θα πρέπει να ρυθμίσετε την ισορροπία λευκού για να έχετε τη σωστή ισορροπία χρωμάτων, διαφορετικά, το χιόνι μπορεί να φαίνεται γκρίζο.